Perkhabaran Boleh Dikatakan Baik Daripada TM
Someone from TM Streamyx telah menghubungi aku bertanyakan tentang bil tertunggak, hehe.. Aku akui memang ada namun, yang menjadi pelik persoalannya adalah.. Pihak operator tersebut memberitahu bahawa selama aku subscribe kepada Streamyx iaitu kira-kira awal tahun dahulu, aku masih belum membuat sebarang connection melalui line tersebut. Tu jadi masalahnya, rasanya banyak kali aku online tapi tak lama pasal masalah connection sering terputus, dan disyaki ada kena mengena dengan line telephone rumah yang sudah pastinya bukan milikku. Aku memang dah jarang online kat rumah, kalau yer pun online aku through other connection membe aku punya. Dan keputusan aku untuk tak bayar sebernanya ada sangkut paut dengan problem aku hadapi, bukan aku tak laporkan.. Namun, problem mereka keep coming dan no one else from TM agent nak datang betulkan. Kecewa..
Dan setelah puas berbicara dengan operator tersebut maka si dia membenarkan aku untuk membuat pelarasan pembayaran melalui mana-mana TM Point yang berdekatan, dan kepada mereka yang tak mengetahui, pelarasan bayaran bermaksud yang seseorang itu boleh mendapat diskaun atau pemotongan terhadap bil mereka atas occasion tertentu dan bukan main ikut suka hati sahaja. LOL!
Masalah ni bukan sahaja aku pernah merasa, malahan blogger seperti Liew CF sendiri pernah mengalaminya, dan beliau mencadangkan untuk kontraktor sendiri hadir ke rumah mereka untuk membuat penyambungan line telephone baru dirumah, lucky him! I wasn't fortunate enough la to have like that pasal takda respon aku dapat lepas laporan kerosakan. Siot! Dan bagi permasalahan bil tertunggak ni pula, aku nak taknak kena selesaikan juga one day, but not in near time nih.. Got other else to settle first la TM. Sorry! :-p
Anyone? Penah having same trouble like i did? Tell me, share with me how did you settle the lucky problem. LMAO!