Monday, December 15, 2008

Bagaimana Untuk Daftar Persatuan Di Malaysia

Blogpost ini diwujudkan kerana rasa terpanggilnya diri ini untuk share knowledge yang aku terima kepada semua orang kerana pada awal aku mencari info ini agak susah untuk dapat, even Google sendiri tak dapat cari exact relevance dengan search term aku, yang kemungkinan besarnya adalah disebabkan kebanyakan website kerajaan Malaysia masih tidak reti menggunakan SEO untuk sites mereka.

Oleh itu, diberitahu bahawa kerajaan yang berkaitan dengan pendaftaran persatuan adalah Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (JPPM), dan website mereka adalah di: http://www.ros.gov.my

Dan borang mereka available untuk download di link bawah ini:
http://www.ros.gov.my/content.php?ida=BOR-20080310170647

Namun begitu, sila baca dahulu di muka hadapan site mereka tentang segala info yang anda perlu tahu sebelum menubuhkan persatuan.

PSSST: Nak tahu kenapa timbul soal mendaftar persatuan? Sebab aku sendiri akan daftar persatuan dengan geng aku sendiri nanti, bukan politik bukan protesan, tapi absolutely relevance dengan professionalism aku.

Kenapa nak tubuh? Well.. mungkin sebab aku memang dahulu lagi berangan untuk anggotai satu persatuan yang kuat dan boleh sumbang unuk majukan things yang aku minat. Dan perkara yang aku minat itu adalah Information Technology (IT) salah satunya dan mana tau persatuan ni nanti akan dapat membawa arus perubahan dalam industry IT tempatan hendaknya.:)

It’s a big dream to catch and almost impossible! ..but someone got to do it right?

blog comments powered by Disqus

Talk to Sham

Do you have something to ask me? Perhaps chit chat? Or jut want to close-up knowing me? Just IM me on these places:

YM: fall2zero
Skype: shamhardy
GTalk: eisham

P/S: Anytime you want to add me, please also include your message to it, so i will know which planet you come from ;-)

See me broadcast live!

I Need Your Help

Currently i'm working on my new site called HypeCapsule.com, i need more help from anyone whose interested in being as writer for the blog. Its about music/arts anyway (http://shamhardy.blogspot.com/2008/11/hype-capsule-is-up.html), please read more details of the site on link given. So.. anyone whose interested can send me your application on my e-mail at: eisham[a]gmail.com or chat with me personally on Yahoo Messenger, GTalk and Skype. Both id can be checked on the left footer sidebar of this page. Thank you!

  © Blogger template Spain by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP